Dag 1

◊ Presentera mig och min häst ◊


JAG ...

SOM PERSON

Jag heter ju som ni flesta vet Lisa, vem jag är kan ni väl ta reda på i det här inlägget. Men kort kan jag väl säga att som person är jag nästan alltid glad, orädd och har bra självförtroende!:) Tycker aldrig synd om mig själv eller så. Och dessutom kan man nog säga att jag är en eldsjäl - jag lever verkligen för hästarna! Jag bor i vilda västern, är helt galen och tänker dra till USA så fort jag kan.

SOM RYTTARE
Jag stressar inte upp mig i paniksituationer med en häst. Däremot känner jag mig lugnare då, på nåt vänster!
Jag tycker inte hästarna ska se mig allt för mycket som en ledare, utan mer som en kompis. Den relationen har jag lyckats få med båda mina hästar, och jag är otroligt glad över att dom litar på mig! Jag älskar dem mer än allt. ♥
Dock kan jag ha vääldigt dåligt tålamod ibland, sover för det mesta runt 5-6 timmar per natt och går upp klockan 5:20 varje morgon, så ibland är man lite trött och sur i hjärnan ;/

Den här bilden beskriver mig räätt så bra! :D



MIN HÄST ...

ALLMÄN FAKTA
Han heter Västerbo Everglade men kallas för Glader. Han är en 10årig varmblodsvalack som vi köpte sensommarn 2010. Han är aldrig startad, men travtränades framtill dess han var runt 3 år. Han är en helt otrolig häst som är skitduktig på allting som vi hittils har testat på! :D

HANS PERSONLIGHET
Ja vad säger man ... tunguträckarN! Det är verkligen hans specialité, att antingen räcka ut tungan eller le på kort. Han har verkligen humor! Han gör alltid sitt bästa och blir sur på sig själv om han gör fel, river (det händer sällan) eller något. Han är cool i trafiken, det är väldigt skönt så man törs fara längs vägarna även på vintern. Han stressar inte upp sig så lätt, bara om man blir irriterad på honom. Glader is amazing, just the way he is ♥

And when you smile, the whole world stops and stares for a while .. det passade in ganska bra här!;)







Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback