Helgen

4 flygresor denna helg, den bästa och mest fartfyllda på länge kan man då säga. 
 
FREDAG. Jag och pappa åker ner till Stockholm för att ta oss ut till Stockholms stadion och Bon Jovi. Kom dit och ser en skylt "ståplatser →" och där är det liksom en kö som aldrig tar slut. Sedan kommer jag på att vi har diamond circle och det är inte vanliga ståbiljetter utan ungefär som VIP, absolut längst fram och innanför den här cirkelformade platån som artisterna kan springa runt på haha. Så går runt hela stadion och hittar där vi ska gå in, sätter oss framför den gigantiska scenen och väntar i 3 timmar. 
Sen vet jag inte om jag drömmer, men Jon Bongiovi står sedan 3 meter framför mig, kollar jag bakåt ser man ett publikhav på över 30,000 personer. Det är alldeles för obeskrivligt så jag tänker inte ens försöka. När konserten var slut så vart jag besviken eftersom dom inte hade kört Wanted dead or alive (hade lätt betalat samma pris för att bara höra den låten live) men sen så kom jag ju på att det är extranummer såklart, och det blev väl inte bara ett heller. Höll på att svimma och dö när publiken sjöng hela första versen på Wanted, och jag stod längst fram och skrek och hoppade, och Jon kollade på mig och log och la handen på sitt hjärta. Herregud kommer aldrig glömma det, var som i trans efteråt. 
 
LÖRDAG. Tar flyget till Malmö. Dags för finalen i Livekarusellen på KB i Malmö och vi ska representera Västerbotten, blir skitnervösa när alla är så himlahimla bra. Men det släppte när man kom upp på scenen och vi körde på till max. Efteråt fick vi massor med beröm och en tjej ville till och med ta en bild med oss, det värmer så mycket när alla stöttar oss så mycket! Efter juryns röster så hamnade vi på en andra plats, är väldigt nöjda och det var ju ändå 600 band från början. Däckar glada på vandrarhemmet några timmar efter midnatt.
 
SÖNDAG. Så himla skönt att komma hem, har aldrig varit såhär trött tror jag. Knappt någon sömn på hela helgen, hållit igång som fan hela dagarna (och speciellt kvällarna) och energin var verkligen i botten. David kom hem efter ett tag med Mackan och Jimmie så drog ut med biln och for runt lite, käkade pizza och tog det lugnt. Bra avslut på helgen. Detta kan jag leva på länge.
 
Behöver inte ens en rubrik.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback