Dag 1

Hur har du förändrats det senaste året?
 
Oj, jättemycket faktiskt. I början av 2012 så var jag totalt utbränd. Jag sov knappt på hela terminen, kanske 4 timmar per natt och hade helt sjukt mycket att göra. Jag gick inte in i väggen, jag gick typ igenom den. Men jag är sån som person, jag kan mata på hur länge som helst så att det tillslut blir farligt. Hade ingen koll alls, det enda jag ville var att komma bort, så jag och mamma åkte till Kreta i en vecka vilket var otroligt skönt. Hade en helt fantastiskt bra sommar! Spelade på Gumboda hed, var sjukt spontan och hittade på störda saker hela tiden, träffade den bästa personen i mitt liv osv. 
 
Sen så flyttade jag hemifrån och plötsligt var jag mer fri än någonsin! Men jag vet inte riktigt exakt hur jag har förändrats. Jag har ju alltid varit likadan, alltid vetat exakt vad jag vill. Dock så har fått växa upp lite i förväg, och insett att ett sånt ansvar inte är en börda utan faktiskt något bra. Jag har också lärt mig att inte anpassa mig efter alla andra hela tiden, och inte bara ta på mig tusen miljoner saker som jag bara blir stressad av. 
 
Största skillnaden jämfört med förra året (snarare många år tillbaka också) är nog att jag äntligen kan andas ut, jag har liksom ett stort härligt andrum runt mig och jag kan i lugn och ro bestämma saker själv. Jag är ju extremt självständig och har känt mig som ... jag vet inte, nåt djur i bur haha. Detta år är verkligen en nystart.
 
Trollunge förra året.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback