Glader är en snöhäst :O

For ut och red Glader barbacka. Drog ut i skogen, jävel vad snö det var! Första biten på skogsbilvägen var ju skottad för 2 dagar sedan men det snöade ju jättemycket igår och drevade, så det rätt djupt där. Men sen skulle jag ju in i skogen, och det är himla tur att jag har en sjukt modig häst som älskar snö säger jag bara! Han hade nästan svårt för att gå där, snön gick upp över bringan och mina fötter släpade under snön. Och då till och med Glader måste stanna en gång i minuten för att hämta andan så är det mycket snö ;) Men han tyckte såklart det var jätteroligt, han är ju värsta snöhästen.
For sen och travade honom en bit, och spänningarna har släppt ännu mer nu. Han är så himla fin, han har aldrig varit såhär avslappnad under tiden jag har haft honom. Jag tror att det kan ha berott på hans sadel, för jag slutade rida med sadel nån gång under hösten och red bara barbacka. Han började vara mjukare än vanligt att trava barbacka på, i vanliga fall studsar man mycket. Hade sadeln på hoppträningarna och då blev han genast stel igen. Hade sadeln en gång på clinicen också, och då var han extremt stel sen. Det kopplade inte för mig då att det kanske var sadeln som var problemet. Nu har jag inte ridit med sadeln (förutom westernsadeln) på hur länge som helst och nu är han hur avslappnad som helst! Han är ännu mer arbetsvillig än förut (visste inte att det gick vara mer haha) och det känns så himla skönt att han får slippa spänna sig hela tiden.
Brist på Gladerbilder just nu ...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback