Dag 14

♦ Min favoritlåt ♦
 
Bon Jovi - Wanted Dead Or Alive. Har alltid varit och kommer alltid att vara. Finns inga personer som inspirerat mig så mycket som Jon och Richie, särskilt Jon - han är ju min gud. Jag har vuxit upp med Bon Jovi och kommer aldrig att sluta älska deras musik, minns till och med första gången jag hörde dem. Det finns ingen som sjunger som Jon - hans röst gick in i hjärtat och sitter kvar där hos mig.
 
Den här låten fyller mig med så mycket hopp, tro och styrka som ni någonsin kan tänka er - det är min believe-anthem. Den drar upp så mycket känslor att jag, tror det eller ej, lätt kan börja gråta till den och det är den enda låten som jag någonsin gjort det till. Låten är helt enkelt en del av mig, så tack älskade Jon Bon Jovi för att du satte dig med din gura 1986 och skrev en låt som har förändrat mitt liv, tack. ♥
 
Jag spelar den ju jämt på gitarr, kan den så väl att jag kan spela den baklänges också, jag skojar inte. Vartenda ord i texten och varenda ton i hela låten sitter som sten och vägrar släppa.
 
Rock 'N Roll never dies - BON JOVI NEVER DIES.
 

Trackback