NH

Körde NH på ridbanan idag. Det har nog aldrig gått bättre, har honom såklart helt lös. Vart jag än gick så följde han efter, sprang jag så galopperade/travade han efter. Tränade bugningar också, det går bättre och bättre!
Men största framsteget var ändå att nu kan jag longera honom helt lös utan lina, det är bara att "skicka iväg" honom så går han i en cirkel runt mig. Om man sträcker ut armen lite så börjar han trava, och tittar jag neråt saktar han av, kommer in till mig och gör halt. Det gör mig bara så sjukt glad att han litar på mig nu!
Det tar verkligen tid att lära känna en häst. Att hitta knapparna i ridningen är en sak, vilket inte heller var det lättaste med Glader. Men det känns som om att nu, efter drygt 1 år och 7 månader, så har vi faktiskt lärt känna varandra riktigt bra. :D

(min dator laggar så det kommer bli ganska segt med uppdatering ett tag höhö)





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback