Two more not lonely people

Det blåser ju inte lite ute! Red Glader barbacka idag. Han var så jävulskt skitig då jag tog in honom, det skulle ta flera timmar att få bort allting så jag bestämde mig för att rida barbacka. Skrittade nästan exakt hela tiden och tränade massor med skänkelvikningar. Han börjar bli otroligt duktig på sidvärteshjälper nu, man behöver knappt nudda honom så flyttar han. Tränade också på att han ska sänka farten då man håller om extra med låren, och att han ska göra halt då man gör det + ptrooar (haha säger man så?). Han började greppa det ganska bra på slutet men det lär ju behövas mycket träning innan det går som på räls. Han hade öronen bakåtvinklade hela tiden och lyssnade, Glader är alltid sådär och vill jämt lära sig nya saker. Lätt den mest ambitiösa hästen jag vet.
Jag är nöjd med dagens ridpass i alla fall, haha Glader får väl sova på det där vi tränade på idag! ;) Får se vad jag gör imorgon, kommer nog börja där vi slutade idag tror jag.




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback