Today's riding

Det gick hur bra som helst idag med Glader, har var på jättebra humör! For ut på min ridbana mitt i skogen haha, och tränade mest bara basic-grejer. Han var inte alls lika stel i ryggen idag, jag studsade ingenting dåjag satt ner i traven och han var jättemjuk i alla gångarter. Har märkt att han är lite svagare i höger varv, så ska börja träna mycket i det varvet eftersom vänster sitter som smäck! Helt otroligt vad fin han är i vänstervarvet alltså, hans galopp är helt fantastisk + att han håller den kort, uppåt och energisk utan att jag behöver driva någonting alls. Fick värsta wow-upplevelsen idag p.g.a det (a) I högervarvet på volter (särskilt i galopp) börjar han tippa inåt och snubblar ibland rejält över sina egna ben. Därför får man nästan luta sig utåt för att balansera upp honom ;D Men nu har ju backen börjat tina fram så då han man ju tusen gånger bättre träningsmöjligheter överallt.

Jag tränar jättemycket på rida så lite som möjligt med handen, vilket verkligen har gett resultat! Han är jättemjuk och fin i munnen (han har alltid varit jättekänslig i munnen vilket jag verkligen vill att han fortsätter vara). Han jobbar mycket mer under sig och han kommer ner på tygeln av sig själv och håller sig där också, särskilt i trav & galopp. Nu får jag ner honom på tygeln genom att använda benen, kan även ställa honom i nacken (!) bara genom att använda benen.

Så det var verkligen ett jättebra pass, hur nöjd som helst! :)

PosarN som vanligt!





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback