NH

Kände att min arm inte pallade för att rida så jag körde NH med Glader idag istället. Det gick verkligen suuper och han har blivit mycket bättre på att lyssna! Förut då man longerade honom var det jättesvårt att få stopp på honom i trav och galopp, även om man gick ut framför så ökade han bara farten. Nu kan jag stå helt stilla och bara ptrooa en gång, då gör han halt direkt och vänder in hela kroppen mot mig. Han kan också göra framdelsvändningar runt mig, bara genom att jag tittar på hans bakdel så flyttar han. Ska jobba lite mer med inkallningar, backa är han jätteduktig på.

Men den stackarn gick omkull idag! Haha det var så synd om honom att jag började skratta ... min gulle drattade på ändan kan man säga! ;D Jag longerade honom i trav, och trots att han har broddar så halkade han där backen lutar lite extra så benen bara flätte åt sidan och han dunsade ner på magen. Det vart som en "poff", han landade jättemjukt i snön, måste säga att hans gå-omkull-stil var riktigt smidig ändå! Det såg nästan ut som om han tyckte det var pinsamt haha, han hoppade upp på direkten och fortsatte att trava runt mig. Haha min söta älskling!

Ingen har vackrare ögon än my Västerbo Everglade



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback