Leg yielding

Tränade skänkelvikning idag med Glader. Det gick jättebra! Han har blivit riktigt fin i skritten nu utan att börja stressa så jag har börjat i trav. Problemet är då, att han tar mina sidförande skänklar som en galoppfattning eller ökande samtidigt som han flyttar åt sidan ;D Men han har börjat fatta nu att han inte ska öka om man leder mycket åt det hållet och sitter emot lite. Det gicm jättebra i slutet! :D
Alltså det går inte fatta hur duktig han är på galoppfattningar! Det är ju hur stor skillnad som helst från när jag fick hem honom. Man behöver bara vinkla ena foten lite framåt så det inte ens syns att man gör något så fattar han direkt galopp. I exakt samma sekund också. Använder aldrig ytterskänkeln då jag fattar galopp på honom nu eftersom han är så galet känslig. Ska börja träna höftfattningar lite längre fram, tror att han kommer nappa på det direkt! Han har ju så himla lätt för att lära sig saker, och framför allt så vill han lära sig saker och är positiv och ambitiös jämt! :D
Galopperade honom i lätt sits på slutet bara för att han skulle få slappna av i ryggen och länga ut kroppen lite.

Min superhäst ♥



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback