...

Jag blir sur då jag ser folk som köper hästar för att sälja dem när man "inte vill ha dem längre". Vem fan kan säga att man inte längre har lust att ha en häst? Hästar är inga saker som man kan sälja vidare miljarder gånger och hålla på ... som tävlingsponnyer som ofta blir vandringspokaler. Det är en sak om man inte har tid och inte kan ge sin häst den uppmärksamhet den förtjänar, om den inte trivs, eller om man inte längre har råd. En helt annan grej om man tappar intresset för den. Vadå tappa intresset för sina bästa kompisar? Tyvärr visste jag inte att man kunde det ... att ha en häst är ett jävligt stort ansvar. Till exempel jag skulle aldrig köpa en häst för att komma upp i klasserna, och sedan sälja den när jag inte kan komma längre med den. Men det beror ju på vad man satsar mot. Jag tror inte att hästar mår bra av att byta ägare så himla många gånger i sitt liv som vissa gör. Vilka svikare till människor, jag fattar inte hur man kan bry sig så lite om någon. (och ta inte allt på fel sätt nu, försök se poängen i det hela) För mig är meningen med att köpa en häst att bygga upp en relation till den, men ja man är ju olika,

Ni har kommit för att stanna






Mina älskade pojkar!



Kommentarer
lalal säger:

jadu.. visst är det tråkigt att hästar måste flytta mycket, men samtidigt kan man ju tappa intresset för hästar och om man då inte säljer dom, så blir det ju bara fel i och med att man inte är intresserad av att sköta om den? eller? har jag fel där?

2011-03-26 | 17:12:41

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback