punkt

Ibland blir jag bara så sjukt förbannad. Vissa personer kan verkligen inte inse verkligheten, dom målar upp en bild av någon som dom inte är. Dom tror att jag har så himla höga förväntningar. Visst, många kanske har det, men inte jag. Jag skiter som in i hellseke i hur folk ser ut, tycker eller tänker. Man ska vara stolt över sig själv, för det är det enda som är unikt. Så därför blir jag så himla arg när folk lurar sig själva, bara håller med om allt man säger och tror att man blir sur om dom säger något själv. Jag förstår verkligen inte det där, det gör mig ledsen. Att man ens kan ha så lite självrespekt, det visste jag inte. Det finns ingen i världen som jag, och inte som du heller. Lika bra att inse vem man är och inte växa upp till en person som alla runtomkring en har skapat. Man ska inte vara skådespelare om man inte vet hur man kliver ur den där rollen. Lägg ner allt det där med att låtsas och skitsnacket om er själva. Att vissa bara inte kan sluta bry sig om vad folk tycker är hemskt. Någon kanske har ett tråkigt liv då men vad fan ska jag göra åt det då. Som om jag skulle tycka om dig bättre för att du säger massa saker som du inte egentligen menar bara för att vinna respekt. Hur kul är det att veta att den folk respekterar är ytan, den man låtsas vara. Men får jag säga en sak, att det är så jävulskt mycket häftigare att vara sig själv rakt igenom. Be proud of who you are, not the one you want to be.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback