Nasi Frá Mjòabòli

För er som inte vet det så har jag ju två hästar. Förutom Glader min islänning Nasi Frá Mjóabóli (Nasi, Nasse, Brasse, skitunge .. you name it) som jag fick då jag var 8 år!:)

Det är han som lärde mig allting. Då jag var liten var vi jämt ute och busade i skogarna, barbacka såklart, rejsade överallt och var allmänt tokiga. Tyvärr blev han skadad för 2 år sedan, han gjorde illa sig i höger bakben i hagen. Skar sig på någonting så det såg först riktigt illa ut ;/ Men min älskling repade sig bra och han är igång igen efter en tid tillbax!:D Det är mest Malin som rider honom nu.
Åh vilken underbar häst det är alltså! Extremt barnkär, man kan inte hitta en bättre barnhäst! Helt amazing. Man kan vara hur många som helst runt honom och han tycker det är superkul. ALDRIG att han sparkar, vi brukar åka rutschkana nerför arslet på honom haha .. ;) Han är jättelugn då mindre barn rider honom, men det är ganska kul för då jag sitter upp (Det är mer sällan nu tyvärr) så blir det genast en hetsporre till häst, han minns väl hur vi brukade flyga fram genom skogen som dårar! ;D
Nasi har verkligen glimten i ögat, min underbaraste älskling som jag aldrig vill förlora. Jag känner honom till 100%, han är verkligen speciell. ♥ Min bästa vän!

Bara gammbilder nu! ↓
Jag var 9 år där, ett bra tag sedan! Åh herregud vad jag saknar dom gamla tiderna ...♥


Jag var 10 år där, 4 st bilder från ridlägret i Kamsjön!:D ↓







Haha allt annat än normala! Face på mig;)


Galen mini-Lisa på sin galna häst ... Jag och Nasi har exakt samma personlighet!:D Jag var 11 år. 









Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback