December

For ut med Glader barbacka som vanligt idag, red bort till åkern som jag har tänkt fixa en provisorisk vinter-ridbana på. Så himla drygt att inte ha nån rikigt bra, öppen och plan yta att rida på på vintern, det är ju jordvärmeledningar under den riktiga ridbanan så det går inte vara där på vintern. Hästarna faller ur i mukler också eftersom det nästan bara går att rida på rakt spår. Nu ska det bli ändring på det, so excited :D
Flög av Glader idag haha! På väg hemifrån över åkern, och jag trodde att Glader snubblade haha men han bockade. Han har ju vilat ett tag så han hade ju nådigt med överskottsenergi så han kände väl sig tvungen att göra några glädjesprång, klandrar honom inte precis. Flög rätt upp och landade på ryggen, men jag stod väl upp typ i samma sekund för Glader kutade hem med hängande tyglar så jag kutade uppför backen och hämtade honom. Sen for vi över åkern igen och fortsatte dit vi skulle. Himla bushäst ... fatta vad kul det måste kännas för honom ändå när jag ligger på backen och han får springa runt på åkern hur han vill! :D Hade troligtvis gjort samma sak om jag var häst. Älskar min bästa Glader.
Ska testa Elins westernsadel på Glader, hon ska sälja den. Hoppas den passar för den är hur fin som helst!
Har inga nya bilder på Glader så här kommer en bild på min älskade man, tack Maja för hjälpen på bröllopet ♥

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback