Problem solved

Lastträningen kunde inte ha gått bättre! Har ju inte lasttränat honom på kanske 1,5 - 2 veckor. Lastproblemet är löst! Jag tog ut honom ur stallet, gick mot transporten, och han brukar alltid gå upp på rampen men stanna där, och då är det bara att peta löst på korset med spöt, och då går han in direkt. Men idag gick han hela vägen in på första försöket! Stod där inne med spetsade öron och jag fick nästan knuffa ut honom. Han tycker nästan att det är roligt att vara där inne nu, och han stressar inte ett dugg. Man kan backa honom en bit ut, sen gå in hela vägen igen o.s.v. Haha oj jag kan inte beskriva min lycka nu alltså!

NH-arbetet har verkligen givit resultat, det känns så himla bra! Jag kan kommunicera med honom på ett helt annat sätt nu än förut, och han är ju faktiskt intresserad av att lyssna på mig, följa efter och sånt
Efter träningen idag gick jag in i hagen och sprang längs staketet till andra sidan. Då galopperade han efter mig, sen kutade jag runt där och han tyckte det var skitkul och följde efter. För det är ju verkligen den relationen jag vill honom, jag vill att han ska lita på mig till 100% och se mig som en kompis. Jag älskar verkligen honom! ♥




Kommentarer
madde säger:

Hejsan lisa!

Ser att du har verkligen lyckas med glader, det är kul att höra och att det blir stora framsteg varje gång du skriver här i bloggen, jätte kul! :D

2011-04-30 | 23:50:08
Bloggadress: http://maddeemmaa.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback