Nasi Frà Mjóabóli

Tänkte skriva ett inlägg om min islandshäst Nasi Frà Mjóabóli! Tror jag har gjort det för längesedan, men då hade jag knappt några läsare och att bläddra i arkivet är ju bara jobbigt ;D

Jag fick honom då jag var 8 år. Jag var väldigt våghalsig som liten (nu också haha) så for vi runt i skogarna, jag red barbacka såklart, och lekte indian. Han är världens mysigaste häst, han tycker det bara är härligt om det står 10 personer inne i hans box samtidigt. Han skulle aldrig bli irriterad eller sparka, så han är den ultimata barnhästen. Då han äter brukar jag stå och sova mot hans arsle eller åka rutschkana nerför haha ... på sommaren ligger han ofta och solar så då kan man gå dit och lägga sig bredvid honom. Då brukar han tippa omkull fullständigt, det är hur mysigt som helst!
Jag har haft honom i 6 år nu, och han är verkligen min bästa vän. Vi känner varandra utan och innan och kommer precis alltid överens. Ibland känns det nästan som om vi läser varandras tankar.
En sak som jag nu tycker är väldigt roligt är, att eftersom jag oftast rider Glader numera (Nasi är 23 år nu) men det är ganska ofta som mindre barn rider honom, då klagar dom på att han är "seg". Dom sitter och bankar i magen på honom men han går ändå inte fortare. Men om jag hoppar upp då, så blir han plötsligt väldigt taggad och vill sätta av i full fart! Han kommer verkligen ihåg dom gamla goda tiderna vi hade tillsammans då det oftast var fart och fläkt vilket han älskar.

Om ni vill veta mer om honom är det bara att fråga, svarar på allting såklart! :D

Jag och Nasi sommaren 2006


Jag och Nasi våren 2010




Alla älskar honom!


Så otroligt många minnen med denna häst



Kommentarer
Julia säger:

Han verkar verkligen som världens finaste o mysigaste poni :)

2011-04-08 | 20:16:18
malin säger:

sööööööööööööööööööööööööööööööööööööööööööööööööööööööööööööööööööööööööööööööööööööööööööööööööööööööööööööööööööööööööööööööööööööööööööööööööööööööööööööööööööööööööööööööööööööööööööööööööööööööööööööööööööööööööööööööööööööööööööööööööööööööööööööööööööötisar!!!! <3<3<3<3

2011-09-04 | 19:20:49

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback