Lastträning

Har lasttränat Glader igår och idag. Jag som tyckte det gick hur bra som helst igår, och så gick det 1000 gånger bättre idag! :O Igår tog det kanske en kvart innan han lugnt kunde gå in och ut som jag bestämde. T.ex. att han står helt inne och sen kan jag backa honom några steg och sedan gå in helt med honom igen. Idag tog det bara fem minuter! Han tycker om att vara inne i transporten nu, dels kanske för att han får morötter när han går ända in haha, och sen står han och tittar ut genom sidodörren hela tiden, sträcker fram huvudet så långt han når och kollar ut.

Man får absolut inte ta mycket i grimskaftet om han håller på att backa ut utan att jag har bett om det. Det kanske funkar på vissa hästar så att de stannar, men inte på Glader för om han börjar backa och så drar man i honom, får han panik och reser sig. Jag vill ju helst inte att han ska slå sig i huvudet i taket på transporten och sedan vara transporträdd resten av sitt liv ... men eftersom jag tränar så mycket NH med honom så har han börjat respektera mig mycket mer nu och stannar direkt jag ptrooar.

Det gick alltså hur bra som helst idag! Tänker dock bara ta det långsamt med honpm så han hinner "smälta" allting.

Lerig häst!


HAHA han ser ju ut som ett lermonster -_- ♥



Kommentarer
Louise säger:

Allt bra ? :)

2011-04-10 | 14:27:04
Bloggadress: http://sepenteen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback