Galopp/ridbana och en störd idiot

Tjena:)
Red Glader på åkern först idag. Travade lite och började galoppera honom så kort som möjligt. Sen skulle han få sträcka ut lite, så han fick rejsa över åkern, dagens höjdpunkt enligt han haha :P Efter det så var han hur pigg som helst och hade nog massor med överenergi eftersom han vilade igår. Efter kanske 20-30 min så for vi upp på ridbanan och travade lite bommar på en volt, galopperade i båda varven på volter och gjorde byten på åttor. Det gick jättebra och han var hur duktig som helst!

Men på hemvägen så stannade jag ju som vanligt vid vägen för att en bil kom. Just när den passerade la sig gubbj*veln på tutan och försökte skrämma Glader! Störd gubbe, hade god lust att räcka f.u. till honom haha ;D Jag blev helt paff och glodde efter honom, trodde faktiskt att folk med körkort skulle ha såpass mycket vett i den såkallade skallen. Tyvärr långt ifrån alla ... Skulle ju kunna ha blivit en katastrof om det hade varit en unghäst, nån nervig eller lättskrämd häst, fattar inte hur man kan göra så. Jag är så jävulskt förbannad. Som tur är blev Glader inte ett dugg rädd, bara kollade på bilen och undrade vad i hela friden han höll på med. Känns som vi ägde bilisten ganska mycket!;)
Nästa gång snör jag en sten på biln, bucklan får idioten betala själv ;)

Ha det bäst! :D


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback