´"Dressyr"

Har inte haft tid för att skriva här så det är därför den inte har uppdaterats, men vi är back on track nu haha ^^

Igår red jag dressyr med Glader på ridbanan. Tränade på lite galopp på volt och travbommar i en cirkel. MEN. Det stod hinder på ridbanan, och Glader blir alldeles till sig om han tror att han ska få hoppa. Haha så när vi galopperade på volt, tvärdrog han sig till räcket på typ 80cm, fast han kom för långt ifrån så han vägrade. Haha så jag blev tvungen att rida på det enkomt bara för att känna att han bjuder på dom ändå:P Han har ett himla självförtroende nu då det gäller hoppning. Han vet att han kan hoppa höga hinder, så 80 är ju fjutthinder i hans ögon och tror att han måste visa mig att han klarar det lätt som en plätt;) Så framöver ska vi träna på att rida på ridbanan med hinder framme utan att hoppa, bara så han förstår att det inte alltid är hoppning som gäller;D
Jag tycker ändå att det var skitroligt påsättochvis att han gjorde sådär, det visar ju att han har en himla hoppglädje iallafall! Haha lilla underbara knasiga häst, han är för rolig ibland;)<3

Ha det bäst! Måste dra nu för snart kommer våran släkt från Usa, dags att trimma på engelskan lite.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback