Såhär blev det.

Egentligen var det tänkt att jag skulle följa med de andra, återuppliva snowboarden och fara till backen idag, men eftersom jag sträckte mig pretty bad igår så blev det inget av med det. Så först låg jag i soffan och såg på teve väldigt länge. Men sen tänkte jag, what the heck, Glader måste ju motioneras och benet blir väl inge bättre av att bara vila, så jag drog upp mig från soffan och for ut med Glader i alla fall! Jag kan verkligen va en slöfock ibland haha, men jag skulle aldrig kunna låta honom stå en hel dag bara för att jag har lite ont i benet.
Men det gick väldigt bra i alla fall, och nu har jag inte alls lika ont.

Vi tränade lite "vanlig dressyr" och markarbete, det gick väldigt bra. Kör mycket övergångar och det här är det vi mest kör på;
Halt - skritt - trav - halt - skritt - halt - trav -halt - trav.
Nu har jag börjat kunna kräva mer av honom, rida längre pass och svårare övningar. Jag vill absolut inte pressa honom så jag tog det lugnt i början, men nu då han börjar få upp lite muskler och så, så får han jobba lite mer.
Han är så himla duktig! :D

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback