Funnyhorse

(På hemvägen från ridturen) Haha man har ju en ganska spes häst! :D Var ute och red, då gick han rakt in i en snöhög, han ville tydligen mosa sig igenom den. Men då ramlade han, gick omkull eller något, så han låg ner i snön ett tag med mig på ryggen. Han bara låg där och låtsades som om inget hade hänt! Sen då han kände för att kliva upp igen så gjorde han det helt lugnt, backade ut ur snöhögen och fortsatte gå hemåt. Haha det var så himla roligt, först fattade jag inte vad som hände, han var ju helt lugn och så långt ifrån panikslagen man kan komma. Jag har världens bästa häst bara så alla vet! :D

Tränade volter idag, gick bra. Han har ju fått gå lite lugnare än vanligt nu ett tag, så han var ganska flamsig och okoncentrerad från början. Men jag försökte göra själva träningen så rolig som möjligt för honom, och då blev suris-Glader sitt vanliga glader-Glader. ;) Har har ju tappat lite muskler, men Glader är så himla lätt att muskla upp (haha kan man säga så?) så han är kommer snart vara tillbaka i sitt vanliga trim.

Mobilbild, plutthästen i hagen



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback