Ridbanedebut/markarbete

Ridbanan blev super! Perfekt, underbar, precis som jag önskat att den skulle bli. Så tack till morsfars och Malins morsfars för att ha slitit hela dagen med det, det lönade sig verkligen.
Vi kunde ju inte hålla oss såklart, så for direkt dit med hästarna, jag, Malin och Åsa. Glader var lite sömnig i början men piggnade snabbt till! Har kommit på hur jag ska rida för att få honom att vara på topp och igång till 100& hela passet nu, är säker på att det kommer funka jättebra.
Körde lite vanligt markarbete i alla gångarter, lite skänkelvikningar och öppnor. Han var verkligen jätteduktig på det. Glader är verkligen en underbar häst att rida, men det verkliga skälet till att jag tycker om honom så otroligt mycket är förstås hans personlighet, finns absolut ingen annan Glader ... (Emma! Ringer dig vilken dag som helst nu.)
I slutet av ridpasset bytte vi hästar, jag och Malin. Kändes som nostalgi att sitta upp på kära gamla Nasi haha, underbart. Malin red Glader jättebra, han är så lugn och snäll med henne. (Han är snäll mot alla!)

Finaste pojken.





Malin ger Glader en välförtjänt klapp haha ;) Dom är så söta!


Vi är tuffa, men Glader&Nasi slår rekord. Lägg märke till att Glader flinar, han gör så på sjukt många kort! Det är så himla roligt, skrattar ihjäl mig varje gång.



Kommentarer
malin löfgren säger:

coooooooooolingar! eller? :):))

smile!!! :)

2010-08-02 | 10:05:36
Bloggadress: http://[email protected]

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback