VÅR!

Nu börjar man verkligen känna att det är vår alltså ... solen skiner, nästan 0% moln och det är supervarmt. Mådde inte så bra imorse så stannade hemma från skolan, den här förkylningen verkar hålla i sig lite ... 

Red Glader i solskenet på andra sidan och längs sjön fram till bron, och vände sedan tillbaka. Travade hela vägen dit f.o.m. grusvägens början, och tillbaka. Sedan fick jag en av mina berömda superidéer. (öhum?!) På vänstra sidan av bygdegården finns det en parkering, där det alltså inte är asfalterat utan det är bara sån där tallheds-mark med lite grus över. Den är helt plan också. Eftersom det inte fanns någonstans att rida på volter/böjt spår under vintern (visst, våran gårdsplan funkar ju men den lutar ju så jäkulst, inge bra för benen om man nöter på där:P) och ridbanan är ju inte helt framtinad än. Så där funkade det perfectico!xD (haha nytt ord eller?) Det blev en ca. 8m i m3-volt som han fick jobba i båda varven i trav resten av ridturen (red ca. 45-1h). Från början var han ju lite stel på yttersidan och orkade inte bära med sig bakdelen i samma spår i trav (märktes dock nästan bara i höger varv som han har lite svårare för då vi int har tränat så mkt volter). Så red 10min i skritt och började ställa åt båda hållen och flytta baken både innanför och utanför spår tills han började mjukna. Travade sedan i början i vänster varv som han har jättelätt för och går fint i form. Dock trodde han att han skulle komma undan med att slarva med bakbena, men efter några halvhalter och uppsamlingar så gick han bra till 100%. I höger varv trycker han sig lite på yttertygeln så jag fick jobba mkt med y.skänkel från början tills han började mjukna. Sedan gick han jättefint i form och på tygeln i höger varv också! 

Känns som jag fick ut mycket av den här träningen på volter. Kommer köra voltarbete varannan dag i en vecka framöver så får vi se. Och herregud vad mycket bättre min sits har blivit sen jag fick Glader, han lär mig så himla mycket. Ja menar, han går ju i form hela tiden nu då jag fått koll på mina axlar som förut hade en tendens till att vilja åka fram, fördela vikten lite bättre o fått bort min halv-ovana att ha tårna förmycket utvinklade som bidrog till lite sämre knäslut, men nu är dom minsann på plats;). Thank u, Glader!;)<3  babyboy

Ps: Janne kmr på torsdag och skor om Glader, då blir fötterna korta och fina igen!;) Märke idag innan jag for ut och red att 1brodd på båda bakhovarna hade lossnat, så jag skruvade av allihopa på bakhovarna. Så nu går han med bara broddar fram tills på torsdag igen:)

harebäst!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback