Sol+häst+varmt+vår=100%

Hejhej!
Idag blev det lite blandat trav&galopparbete, men övervägande trav. Började med att trava ca 2km nonstop runt sjön. Han kändes inte riktigt framme från början, men det tog inte alls lång tid innan han började vakna till. Efter det så gjorde jag två fattningar, en i höger och en i vänster - båda från skritt - och lät honom gå lite sekigt runt den andra sjön lite längre bort. Sedan fick han trava långsamt och på tygeln uppför den enormt dryga och branta uppförsbacken upp till Brännland ... (not. från Glader: Det var jobbigt!) Det är ju väldigt bra muskelträning för honom.
På vägen tillbaka så gjorde jag några fattningar från trav, och plötsligt började han gå på tygeln fint i galopp också (?!) snel hest! Känns som jag har hittat rätt många knappar på honom nu, det går ju bättre och bättre för varje dag! :D

Ursäkta men nu måste jag gå och kolla på That '70s show på fyran och snart sticka till Vindeln, så hare kung!
två bilder;




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback