Mix3d

Red lite blandat med volter nere på grusplanen och på vägen längs sjön. Började som vanligt med halter och att flytta honom undan båda skänklarna, som han lyssnade jättebra på!:) Jobbade lite i trav på vägen dit med halter direkt från trav osv. På tbxvägen gjorde vi fattningar i både vänster&höger och det gick jättebra. Red sedan på grusplanen och då kom mamma och fotade lite. Han gick jättefint i traven, och jag har börjat låta honom gå på lite längre tygeln så han börjar söka sig fram mot handen, så ibland fick han sträcka ut halsen helt och slappna av ordentligt eftersom vi strävar efter en ärlig form så han går med bra stöd mot bettet. Det har gått jättemycket framåt och han är verkligen inte segtänkt! ;D Gjorde några fattningar också, först på lite längre tygel och sedan lite kortare och det tyckte han var lite lättare. Han var jätteduktig och jobbade bra! :D
Dock kände jag mig lat och seg igår :P Orkade inte ens ta på mig ridbrallorna så red i några gamla träningsbyxor haha ;D

Trav på ganska lång tygel i början.


Sedan fick han gå lite längre steg fortfarande på ganska lång tygel.


Började sedan samla ihop honom lite.



Det är ungefär en sånhär form vi jobbar efter. Haha Glader går fint men ursäkta
min fruktansvärda sits just då.



Och på slutet fick han galoppera lite på långa tyglar och sträcka ut ordentligt.


Harebäst!:D


Kommentarer
Amanda:]<3 säger:

Himla snygg häst, älskar hästar med lång man:)

2010-05-01 | 12:04:25
Bloggadress: http://maandaaah.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback