Skogsritt :)

Jag red Glader i skogen imorse. Trots att jag hade feber igår och jätteont i halsen, men vadå, aldrig att man kan ligga vid soffan och lata sig bara för att man är sjuk då man har en pålle som behöver komma ut och röra på sig!
Han ryckte nästan ingenting med huvudet idag, mindre är igår dessutom. Jag skrittade 90% av passet, men han fick trava en bit i skogen och på en sandväg. Han var jättepeppad! ^^ Vi har ett stock-hinder (pyramid) i skogen, som jag skulle visa honom. Eftersom det var lite halt just där fick han gå försiktigt fram och snusa på det. Han försökte hoppa över det från halt, men jag hann stoppa honom den lilla galningen ;D Hoppa får vi minsann göra någon annan gång då han har fått mer muskler och kondis, vi måste ju gå lugnt fram från början. Men tydligen håller Glader inte riktigt med om det, haha! xD

Vi har förresten gjutit klart i stallet idag. Då blir det att börja spika upp boxen på onsdagkväll, då betongen har torkat på ytan så att det går att gå på det utan att det blir ojämnt. Äntligen :D

/Lisa


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback