Uteritt :D

Idag red jag ut med Glader på ett ställe som jag aldrig varit på med honom, och han fick ha gummiboots på sig på bakbenen så han inte trampar sig, han är ju lite långfotad ;D O juste - hovslagarn kommer imorron! :D
Grannens son Emil (han var i stallet då Glader kom till oss) "red" på honom idag, och han var jättesnäll. Jag har bilder! :)
Jag red på en mysig tallhedsstig, som sedan sluttar brant nerför en lång bit. (Det ser ut som Narnia med alla vita träd och bäcken bredvid!) Där var det inte alls halkigt, så vi travade rätt mycket där. Sedan uppför en jättebrant backe, som han fick trava långsamt uppför. Man kände hur bakbenen jobbade! Sen fick han trava på långa tyglar uppför en jättesmal stig som sluttar nästan 60-70grader jäms med kanten av sandtaget. I skogen bevisade han då att han är bra i terräng haha ;D Det var bökigt där vi red, men han snubblade aldrig!
Glader var iaf superduktig!





/Lisa


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback