Galopparbete/terräng

Idag for jag ut och red Glader samma runda som igår, fast bakvägen. Jag skrittade först ett ganska bra tag, och travade ungefär hälften av "skogs-biten", där det är ganska bökigt bitvis. Sedan backarna och "stupet", som var klättring igår, tyckte han först var lite läskigt, men gick sedan riktigt försiktigt nerför den jättebranta sandhällen. Den långa backen upp (den är riktigt dryg, och brant!!!) fick han galoppera. Först kort, men efter ungefär hälften så fick han länga ut fullt och bara ösa på uppför backen ;D Det är riktigt härligt! Vi travade en bit, och sen fick han skritta på långa tyglar hela vägen hem. Och han blev inte ett dugg svettig, jag förstår det inte! x'D Han var jätteduktig. Imorron blir det nog longering eller något tror jag :)

/Lisa

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback