Dressyr/galopparbete

Idag red jag Glader på ridbanan, det var ett tag sedan nu. Han gick jättebra, men var ganska springig eftersom han har fått vila några dagar. (det har varit julfest etc på skolan) Vi galopperade en del, mest på stora volter. Det har ju mest blivit "rakt-fram-ridning" eftersom jag har fått lov att rida efter vägen då det är så mörkt på kvällarna. Så man får ta tillfället i akt och träna på volter och sådant också så han får muskler i sidorna också! :) Han gick som vanligt superbra, men ska nog träna lite mer på vänster galoppfattningar framöver. Precis som alla hästar så har han ju lättare i ett varv ;D
Jag fick flera fina bilder på honom, lägger upp dem senare ikväll!

Ha en bra tredje advent!
/Lisa

Kommentarer
Carina (Emmas mamma) säger:

Hej! Tyvärr så hinner vi inte komma och hälsa på före jul:( Det är iaf jätteskoj att du skriver och berättar hur det går och att vi får se så många härliga bilder på Glader. Ha dé bra, jag hoppas vi ses någongång under januarimånad. /Carina

2009-12-13 | 19:50:53

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback